تلویزیون طلوع جهانی میشود


|

تلویزیون طلوع طی اطلاعیه ای اعلام کرده که از هفته آینده برنامه های شبکه ی جهانی خود را در اروپا و آمریکا پخش خواهد کرد. با این اقدام تلویزیون طلوع پس از تلویزیون آریانا و تلویزیون ملی سومین تلویزیون افغانستان است که پخش جهانی دارد. پخش تلویزیون جهانی طلوع در آمریکای شمالی از طریق ماهواره ی GALAXY 25 خواهد بود که ایالات متحده آمریکا و کانادا را در بر میگیرد. پخش تلویزیون جهانی طلوع برای اروپا از طریق همان ماهواره SESAT 2 انجام میگیرد که نشرات ملی تلویزیون طلوع از آن پخش میشود.

خبر های تکمیلی بزودی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

فرکانس تلویزیون جهانی طلوع برای آمریکای شمالی
Satellite: GALAXY 25@97W
Frequency: 11716
Polarisation: Vertical
Symbol Rate: 22,000
FEC: 1/2
Band: Ku

فرکانس تلویزیون جهانی طلوع برای اروپا
Satellite: SESAT 2 @53 Deg East (or Express AM22)
Frequency: 11695.6501
Polarisation: Horizontal
Symbol Rate: 1.786
FEC: 3/4
Band: Ku

بیست و چهار ساعته شدن تلویزیون آینه


|

شبکه ی تلویزیونی آینه بزودی برنامه های خود را بصورت 24 ساعته پخش خواهد کرد.این شبکه آگهی هائی در پیوند با 24 ساعته شدن برنامه هایش پخش می کند .هم اکنون این تلویزیون روزانه 18 ساعت برنامه پخش میکند و برنامه هایش در ساعت 12 شب به وقت افغانستان به پایان میرسد.امید میرود که این شبکه هر روز از نظر کمی و کیفی پیشرفت داشته باشد.

با سپاس از دوست گرامی علیرضا

فرکانس جدید تلویزیون نور


|

تلویزیون نور که از چندی پیش بر روی ماهواره AsiaSat 3S به پخش برنامه های خود میپردازد تغییر فرکانس داده است. فرکانس جدید این تلویزیون از این قرار است.

فرکانس:12465
پولاریتی:ورتیکتال و یا عمودی
سیمبل ریت:3100
اف ای سی: 3/4

تلویزیون فارسی بی بی سی


|

تلویزیون فارسی bbc پخش سیگنال آزمایشی خود را بر روی ماهواره tel star 12 آغاز کرده است و بزودی از طریق سایر ماهواره ها نیز قابل دریافت خواهد شد. Telstar 12 همان ماهواره ای است که تعدادی شبکه فارسی زبان ایرانی از آن پخش میشوند.

مشخصات دریافت
12608
H
19279
2/3


کانال یک ، دیدار و پیام افغان در ماهواره اکسپرس ای ام چهار


|

با سپاس از سهند عزیز خبر زیر عینا از وبنوشت ایرانست نقل میشود

تلویزیون های فارسی زبان کانال یک ، دیدار و پیام افغان در ماهواره اکسپرس ای ام چهار روی ایر رفتند. کمپانی ماهواره ای آر آر ست در نظر دارد از این ماهواره برای انتقال شبکه های فوق از آمریکا به اروپا به منظور پخش در هاتبرد استفاده کند.
ماهواره اکسپرس ای ام چهار در مدار چهارده درجه غربی با یک درجه اختلاف در کنار تل استار دوازده واقع شده است.
فرکانس مورد نظر در اکسپرس ای ام چهار تمامی ایران، خاورمیانه، غرب روسیه، نیمه شمالی قاره آفریقا و نیمه جنوبی قاره اروپا را پوشش می دهد.

مشخصات دریافت چنین است

Satellite: Express A4 14° West
Freq: 11537
SR : 3333
POL: Ver
FEC: 5/6

رسانه ها و چالش های نو در افغانستان ( بخش نخست)


|

در نوشتار زیر که کار گروهی نویسندگان وبنوشت رسانه است به چالش هایی که در مسیر رسانه های افغانستان از آغاز تا کنون وجود داشته پرداخته میشود. در بخش اول به رخداد های قبل از تشکیل حکومت موقت حامد کرزی میپردازیم .دوستان گرامی میتوانند نظرات اصلاحی خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارند.
اگر بخواهیم از رسانه و چالش های روبروی آنها در افغانستان صحبت کنیم ، نمیتوانیم خیلی به عقب بر گردیم چون در گذشته، تمام رسانه هایی که در کشور موجود بود یا دولتی بودند و یا به نوعی وابسته به دولت .
رادیو تلویزیون دولتی افغانستان در هر دوره مطابق با سیاست حکومت وقت عمل میکرد این به این معنی است که در ظاهر مخالفی نداشت اما در کل در هر دوره کارکنان رسانه ی دولتی افغانستان ناچار از پیروی از اوامر دولت های وقت بودند.
تلویزیون افغانستان در دوره زمامداری محمد داوود خان تاسیس شد. تلویزیون افغانستان از همان ابتدای تاسیس رنگی بود.

این تلویزیون در زمان حاکمیت رژیم های متمایل به کمونیزم در خدمت اهداف زمامداران وقت بود. سابقه ی نشر سریال های خارجی در افغانستان به همان سالهای اولیه ورود آن به افغانستان بر میگردد. در آن دوره سریال هایی نظیر سریال های اختاپوت (ایتالیایی ) ، سریال اشک و لبخند (ترکی ) ، مرزا غالب (هندی )، در جستجوی کاپیتان گران و ویدوک (فرانسوی ) توانست علاقه مندان خاص خود را جلب نماید .

در زمان حکومت مجاهدین بر اثر جدا شدن بیشتر افراد متخصص از تلویزیون ملی و مهاجرت آنان به خارج از افغانستان و همچنین سیاست آن دوره مجاهدین این تلویزیون چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی در سطح بسیار پائین نشراتی قرار داشت.

در دوران حاکمیت طالبان اما دیگر چیزی بنام تلویزیون وجود نداشت.طالبان تلویزیون ها را شکستند و بر دار زدند.به جرئت میتوان دوره طالبان را یکی از سخت ترین دوره های رسانه ها در افغانستان معاصر دانست.

پیدایش رسانه های مستقل در افغانستان بعد از بوجود آمدن اداره موقت در سال 1381 خورشیدی مساعد شد.

این دقیقا زمانی بود که مردم مدت پنج سال از دیدن تلویزیون و گوش دادن به موسیقی توسط قانون سختگیرانه طالبان محروم بوده و خبر ها و مطالب روز را از رسانه های شنیداری جهان بدست میاوردند .