اصطلاحات رسیور و ماهواره


|


بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما کاربران عزیز و ارجمند!بعد از عرض سلام خیلی پوزش میخواهم که مدتی پیش شما نبودم چون در دانشگا ه امتحان داشتم البته هنوز هم تمام نشده و لی یک خرده سرم سبک شد،بهرحال تصمیم بر این شد که اصطلاحات رسیور و ماهواره را خدمت شما ارائه کنم امیدوارم که برای شما عزیزان مفید باشد.بناً از شما عزیزان دعوت به مطالعه این مقاله میکنم.


اصطلاحات گیرنده و ماهواره

SR : يا Symbol Rate نشان دهنده تعداد مگابایتهای ارسالی هر سیگنال در واحد زمانی یک ثانیه می باشد.

FEC : برگرفته از Forward Error Correction می باشد و نسبت بین بایتهای اطلاعات اصلی و بایتهای تصحیح خطا را معرفی می نماید.و این نسبت بین2/1 و 8/7 متغیر است.نکته مهم اینکه هر چه این نسبت بزرگتر باشد سیگنالهای ماهواره ای قدرتمندتر بوده و در مقابل میتوان تعداد کانالهای زیادتری توسط یک انتقال دهنده دریافت نمود.

POL : مخخف کلمه Polariziation میباشد و به نوع ارسال فرکانس اشاره دارد.هر فرکانس یک سیگنال ماهواره ای به دو نوع متفاوت می تواند دریافت شود.

1-روش ارسال خطی یا Linear که به دو صورت افقی ( H (Horizental و عمودی( V( VERTIVAL ظاهر می شود.

2-ارسال چرخشی یا دورانی یا Circular که به دو صورت دست راستی (R(Right Hand و دست چپیL(Left Hand )میباشد.

سیستم ارسال سیگنال خطی در باند KU بکار می رود و سیستم چرخشی در باند C کارایی دارد.

VPID : مخخف عبارت Video Program Identification میباشد و کد اطلاعاتی سیگنالهای دیجیتالی برای شناسائی آنها می باشد.لازم به ذکر است در سیگنالهای رادیوئی چون هیچ تصویری دریافت نمی شود در قسمت VPID عدد ثابت 819۱ تکرار می شود.

APID : مخخف عبارت Audio Program Identification می باشد و و معرف کد شناسائی صدا می باشد.

PCR : برای هماهنگ نمودن صدا و تصویر یک کانال استفاده می شود که معمولا این عدد بطور اتوماتیک توسط گیرنده محاسبه می گردد.

SID : برگرفته از عبارت Serriee Identification می باشد و نشان دهنده نوع سرویس دیجیتالی ارائه شده می باشد و تنظیم آن مانع از اختلاط کانالهای هم فرکانس می شود.

پایان

همکاری جهت بردن شبکه جهانی طلوع به ماهواره هاتبرد یا ای بی اس1


|

با سلام خدمت همه شما دوستان همیشگی سایت رسانه. دوستان وقت ان است که حرکتی انجام دهیم واز شبکه جهانی طلوع بخواهیم که روی ماهواره هاتبرد برود تا کسانی که در خاورمیانه واروپا هستند برای دریافت این شبکه این قدر با مشکل روبرو نباشند.اگر برای شبکه جهانی طلوع مشکل است که روی هاتبرد برود به علت هزینه ان پس برود بر روی ماهواره ABS1 که شبکه های تاجیکستان دران هستند.به نظر من بهترین گزینه ماهواره هاتبرد است که پوشش زیادی در اروپا وخاورمیانه دارد.پس وقت ان است که یک صد ا همه ما با زدن ایمیل به این شبکه از انها بخواهیم تا روی ماهواره هاتبرد بروند.تا همه ما از سیگنال ظعیف این شبکه راحت شویم.ما باید از همه شبکه های افغانستان که همه انها برروی ماهواره های مختلف پراکنده هستند بخواهیم که روی ماهواره هاتبرد بروند.فعلا اولین شبکه که باید از ان بخواهیم که روی ماهواره هاتبرد برود شبکه جهانی طلوع است.پس لطفا به این شبکه تماس بگیرید.

ایمیل تلویزیون طلوع
info@tolo.tv