تلویزیون فارسی بی بی سی ۲۵ جدی آغاز به کار می‌کند


|

سرویس جهانی بی بی سی اعلام کرد که شبکه تلویزیونی فارسی زبان خود را در روز چهارشنبه ۲۵جدی( دی)برابر با ۱۴ ژانویه راه اندازی می کند.

برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی روزانه به مدت هشت ساعت از۱۷ بعد از ظهر تا یک نیمه شب به وقت تهران (۱۳:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت گرینویچ) و از ۱۸ به وقت کابل از استودیوهای بی بی سی در لندن پخش می شود.



به گفته مدیران تلویزیون بی بی سی فارسی، هرچند خبر، قلب تلویزیون فارسی بی بی سی است، اما این شبکه برنامه هايی تازه، متنوع و تحليلی نیز پخش می کند.

برنامه هفتگی مخصوص جوانان و نیز برنامه های موسیقی، هنری و فرهنگی، علمی، فن آوری و ورزشی و معرفی بهترين مستند سازان ايران، افغانستان و تاجيکستان از جمله برنامه های تلويزيون فارسی بی بی سی است.

این شبکه به صورت رایگان از طریق ماهواره (هات برد و تل استار ۱۲)، تلویزیون کابلی و نیز آنلاین از طریق سایت bbcpersian.com قابل دریافت است.

معرفی برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی


شیوه دریافت تلویزیون فارسی بی بی سی

تلویزیون فارسی بی بی سی از طریق دو ماهواره قابل دریافت است:

تله استار 12، با زاویه آنتن 15 درجه غربی و یا هات برد با زاویه 13 درجه شرقی.

تلویزیون فارسی بی بی سی در بیشتر قسمت های قاره اروپا، شرق مدیترانه و شمال ایران با آنتن بشقابی به قطر کمتر از یک متر قابل دریافت است. در جنوب ایران باید آنتن بشقابی بزرگتری داشته باشید و ماهواره تله استار احتمالا تصویر بهتری ارائه می دهد.

در صورتی که آنتن و رسیور را نصب کرده باشید، باید به منوی مربوط به قسمت اضافه کردن کانال بروید. در بیشتر موارد تلویزیون فارسی بی بی سی به طور خودکار پیدا می شود که در فهرست کانال های به عنوان BBC Persian نمایش داده می شود. باید کمی شکیبا باشید چون ا ین کار چند دقیقه ای طول می کشد.

اگر رسیور شما به طور خودکار کانال بی بی سی را پیدا نکرد می توانید خودتان مشخصات زیر را وارد کنید:

Telstar 12, 15 degrees West,


Transponder 10, 12.608 GHz (Horizontal polarisation)
Symbol rate: 19.28 Mbaud
Forward Error Correction (FEC): 2/3


Hot Bird 6, 13 degrees East,


Transponder 130, 11.117 GHz (Vertical polarisation)
Symbol rate: 27.5 Mbaud
Forward Error Correction (FEC): 3/4